SL - Makes people walk

Och då så var man hemma och instoppad i en filt igen...
Försökte återigen ta mig till skolan men den här gången vid 10-tiden, vilket inte gick så bra. Med torra kläder och uggs så gav jag mig ut i snökaoset igen, lyckades den här gången ta bussen till tågstationen, helt otroligt! 
Efter att ha klivit på tåget och suttit där en bra stund så hör jag i högtalarna att tåget inte kommer gå mot Märsta utan vända och åka tillbaka till Södertälje...suck, what to do now?
Bara att gå av och vänta på nästa tåg in mot stan....som aldrig kom.
Mitt i allt kaos så mötte jag på Lina! Stod och pratade med henne i värmen en bra stund, mycket trevligt. Eftersom tågen var försenade med 30min - 1h och alla bussar i Haninge var inställda så gav jag upp hoppet att åka till skolan och bestämde mig för att bege mig hemåt istället....vilket var lättare sagt än gjort. Kunde inte ta bussen hem då det inte gick några, bara att börja hem i snöstormen. GLHF. 
På väg hem så dog min mobil och så lyckades jag halka två gånger på mindre än 10 min. Hej genomblöta jeans...

När jag väl kom hem så stötte jag på min granne som försökte hjälpa en man som fastnat med sin bil, kunde inte bara lämna dem där, så jag lämnade av mig väskan och hämtade snöskyffeln.
Vi skyfflade bort all snö fram och bak, lade träskivor under framdäcken, puttade på bilen och efter drygt 20 min så kom han loss. Stackarn, han måste ha suttit fast där ett bra tag innan vi kom.

Vilken härlig dag...
Mina stackars ben




❀NAMN❀:
❤?

E-P❀ST:

BL❀GG:

VAD HAR DU PÅ ❤?: