KÖRKORT

Vilket lyckorus!
Känns fortfarande inte sant, alla mina tankar är som ett garnnystan som trasslat ihop sig, shit! Did this really happen?
Nu tänker ni säkert "Vafan snackar bruden om, kom till saken, hallååååå"
Gissa vem som tagit körkort idag?
JO JAAAAAAAG!! Dags att se upp på vägarna mina vänner!

 Jag kan fortfarande inte förstå att jag har körkort, känns helt ofattbart!
Hade teori i tisdags (blev godkänd!) och som ni vet (alla som gjort teorin då, ni andra, ja ni kommer förstå vad jag menar när det blir er tur) så finns det små bås där man ska fota sig, självklart så ska dessa bås inte ha några gardiner så folk som sitter på bänkarna mitt emot ser klart och tydligt när man står där och försöker ta ett anständigt foto lol, vadå pinsamt? 

Eftersom jag vägrade fota mig själv inför alla människor så ställde jag mig i båset alldra längst bort och tog säkert upp mot 7-8 bilder innan jag tyckte bilden blev ok.....eller sanningen är att det egentligen kom en kvinna som ville fota sig i båste som jag fotade i, fick nöja mig med sista bilden för att inte hon skulle behöva stå där och vänta i år och dar ahah.

Ska inte dra ut på det hela, ska försöka sammanfatta allt kort haha!
Min dag började med en dubbelkörlektion från 11 på morgonen och vi körde direkt ner till S-tälje och checkade av min körning etc innan självaste uppkörningen som skulle äga rum 13:05. 

Jag hade faktiskt lyckts samla mig ganska bra (hade världens jävla panik i måndags då min körlektion gick åt helvete, jag skojar inte har aldrig kört så dåligt, någonsin, plus att en annan körlärare sa att jag för mycket brister i mitt körsätt.) men nervositeten kom smygandes efter att min lärare sa att jag var alldeles för stel i blicken och att jag bromsar för sent...vafan hände nu? Från att vara pang redo för uppkörning till att darra av nervositet och känna mig osäker...

Lugnade dock ner mig lite när jag mötte min inspektör och när jag började med min uppkörning, eller självaste säkerhetskontrollen. Hade för övrigt en jättesnäll kontrollant som förklarade allt noggrant, var lugn och förstående, riktigt skönt! 

Men min uppkörning gick till så här:
Yttre kontroll
Stadskörning
Bostadskörning
Köra mot mål
Motorväg - Påfart + Avfart
Filbyte
Backa runt hörn
Parkering (backade in)

Det var alltså inte en så jättekomplicerad uppkörning, ingen landsvägskörning eller "ta den andra avfarten på vänster sida" (<- på landsväg utan någon skylt) är extremt glad över att jag han inte kontrollerade dem med tanken på att det är några av de svårare sakerna, för mig då, eller inte att köra på landsväg men att svänga av där det inte finns skyltar...asså jag är ju värdelös på det.

 Tips till alla ni som ska köra upp snart - kör så mycket ni kan kör kör kör! Och när du ska köra upp, försök hålla lugnet, visst det är inte enkelt man blir skitnervös, men försök samla tankarna lite, glöm inte att andas och tro på dig själv. Det kommer gå jättebra!

Firade körkortet med god mat + tårta med min familj och byta ett däck, tusen tack till min syster och hennes man för de fina presenterna, ni är för underbara!

(ang, däckbytet. Vi fick punktering igår och varken jag eller mamma upptäckte det förrän en man stannade med sin bil bredvid oss vid rödljuset och sa det, woopsie...Ingen ide att laga däcket, eller rättare sagt, det gick inte då jag hade kört på det med punka...så det var helt förstört, bara att fixa ett nytt.....Till saken: Ett STORT tack till min syster och hennes man som köpte ett "nytt" - begagnat men sparsamt kört - däck till vår bil för att jag skulle kunna köra, asså hur gulliga är inte de?! Jag var dock tvungen att byta däcket om jag ville köra med bilen, no questions about it, jag fixar! Så innan middagen lärde min systers man mig hur man byter däck)





❀NAMN❀:
❤?

E-P❀ST:

BL❀GG:

VAD HAR DU PÅ ❤?: