Huskurer

Tipsade Mirjam om några huskurer här om dan, och när jag ändå är på G så kan jag ju ta och dela med mig dem med er med!
Det är ju nu som flest personer går och blir sjuka, mars-april.
Om ni är förkylda, har halsont eller hostar så har jag några tips till er!

• Håll er varma! Helst om fötterna!
Dra på er ett parr mysiga tofflor eller ett par tjocka sockor!

• Drick VARMT!

• När jag har riktigt ont i halsen(så ont så att jag knappt kan svälja) eller bara har ont,
så brukar jag dricka riktigt hett ingefärste med en klick honung i, fungerar alltid bra för mig!
Visste ni att honung lindrar halsont & hosta?
Så nästa gång ni börjar få lite ont eller börjar hosta!
Drick något varmt och med lite honung i så ska ni se att det blir bättre!

• Ät vitlök! Det håller förkylningarna borta!

Hittade även en huskur på nätet som verkade intressant, vet dock inte om den hjälper.
Vill man verkligen bli frisk från sin förkylning så lär man ju testa det mesta som rekommenderas, inte sant?
Here you go folks!
1. Koka upp en kopp vatten
2. Pressa ner 2st vitlökskyftor
3. Häll i 5 tsk honung (samt lite citronsaft.)
4. Drick så varmt som möjligt!





❀NAMN❀:
❤?

E-P❀ST:

BL❀GG:

VAD HAR DU PÅ ❤?: