A-F

Jag hoppas du inte har något emot att jag postar detta på min blogg! Håller verkligen med dig!

"Det är mycket snack om betyg nu, eller okej det har väl alltid varit massa prat och jag vet inte vad kring det med betyg. Jag tycker det är helt sjukt att en bokstav kan vara så himla laddad med antingen positiva eller negativa känslor, för att det enligt mig inte är något mer än en ynka bokstav på ett papper.
Och jag har känt och känner fortfarande till en del en sån där osynlig tyngd över mina axlar varje gång det här med betyg tas upp. Jag tror att det kan bero på att jag, och jag tror många andra, har lärt sig att förknippa de där bokstäverna med hur smart man är. Att betyg på något sett är = intelligens.
Och jag tycker att det är sjukt att det för min del har gått så långt att jag har börjat ifrågasätta hur smart jag är baserat på vilka betyg jag har i olika skolämnen. För betyg är påhittat, det är och förblir bokstäver på papper eller i mail. Jag tror att jag lätt glömmer bort det och egentligen så kan man ju vara hur jäkla korkad som helst och ändå ha toppbetyg samtidigt som man kan vara ett jävla geni och inte ens gå ut skolan.
Det känns inte som att skolan har något med lärande att göra längre, utan det känns mer som att det bara är betygen som räknas. Inte vad du faktiskt lär dig.
Och jag känner att jag måste komma ut ur tänket att betygen jag får är ett slags bevis på hur smart jag är. 
Tror också att det skulle underlätta för många andra!"

ååhååå vad smickrad jag blir haha! Inga problem att du reposta <3
Skönt att jag inte är ensam med att tycka så!!!

2014-02-12 // 19:29:16



❀NAMN❀:
❤?

E-P❀ST:

BL❀GG:

VAD HAR DU PÅ ❤?: