Skärrad

En panik- och gråtattack senare så mår jag lite bättre.
Kan du tänka dig, att din nära vän smsar dig och frågar om du sett din katt på ett tag och sedan säger att hon precis sett en, en som liknar din ligga död vid vägkanten? Kan ni tänka er paniken som uppstår?
 
Slängde på mig ett par mjukisbyxor, min dunjacka och bokstavligen sprang till bilen och körde till platsen hon sett katten. Väl framme så ser jag bara en stor svart hårboll och tårarna går inte att hålla in längre. Helt panikslagen och ensam står jag där, på vägkanten med bilar som swischar förbi och försöker ta reda på om det är min katt eller inte. Är det verkligen Cosmos som ligger framför mina fötter?

Några samtal och kramar senare är allting utrett, det är inte cosmos som blivit påkörd, det är någon annan stackares katt...
Katten som blivit påkörd var inte märkt i vänster eller höger öra, vilket Cosmos är. Dessutom så hade jag för inte så många dagar sedan klippt bort en stor tova på honom (så att huden syntes) men det gick inte att se någonstans på den påkörda katten.

Fast än jag vet att det inte är Cosmos, det kan inte vara han, som blivit påkörd så är jag orolig, just för att han nu, 5h senare fortfarande inte kommit hem...




❀NAMN❀:
❤?

E-P❀ST:

BL❀GG:

VAD HAR DU PÅ ❤?: