Inte första gången...

Uuugh...får rysningar och gåshud så fort jag tänker på det..
Innan jag gick och lade mig så släppte jag in Cosmos[min svarta katt] för att jag hörde honom jama utanför dörren. Men inte visste jag vad han hade i munnen med tanken på att det var becksvart ute. Det var när han kommit in genom dörren och ställt sig i hallen som jag såg vad det var han hade med sig hem...en liten skogsmus. Tvingade ner Cosmos på mage så att han släppte skogsmusen, chasade ut honom så att jag kunde fånga musen i lugn och ro utan någon som störde vid sidan om.

Så fort Cosmos var utanför dörren så omringade jag den lilla stackarn mellan ytterdörren, en pall och en massa skor. Sprang och stängde alla dörrar i hallen innan jag tog itu med musen, ville inte att den skulle kunna springa och gömma sig i andra rum om det nu vore så att den kom iväg. Märkte när jag skulle släppa ut den att den var nästintill död, stackarn, tog bort pallen och skorna, fifflade upp den med ett toalettrör, gick ut i mörkret och lade den i en buske.

Morgonen därpå, när jag skulle
ut för att hämta posten så höll jag på att spy, där låg den, död, halft uppäten, blodig, liggandes bredvid våra stolar...uugh ryser hela jag när jag tänker på det...
Jag kunde ju inte bara låta den ligga där....så jag tog soppkvasten och soppade in den under en tät buske och skyfflade en massa löv över.

Cosmos, du min vän, ska avmaskas på en gång.


 
 
 
 
 
 
 
 
 




❀NAMN❀:
❤?

E-P❀ST:

BL❀GG:

VAD HAR DU PÅ ❤?: